vegán receptek

Készíts velem Buddha tálat

Sziasztok!

Hoztam nektek egy új receptet. A Buddha tálat (Buddha bowl) a növényi étkezésem elején fedeztem fel. Mi is ez? 

A Buddha tál nevét a Buddha nagy, kerek hasára emlékeztető formáról kapta. Van aki szerint, a Buddha-tál eredetileg egy kerek edény, amiben gabonaféléket, zöldségeket és főleg magokat tartanak. Az elnevezés onnan származik, hogy a buddhista szerzetesek ilyen tálakkal jártak házról házra, hogy ételt és virágot kérjenek az emberektől. Akármelyik is az igazi, én örülök neki, hogy divatba jött és elterjedt. 

Első lépésként készítsük el a gabonát. Ez lehet rizs, bulgur, köles… igyekezzünk odafigyelni, hogy teljes értékű gabona legyen. Ebből nyugodtan készíthetünk nagyobb adagot, hiszen a hűtőben 5-6 napig is eláll.

Második lépés a zöldségek. Készíthetjük párolással vagy sütve serpenyőben, sütőben.

Harmadik lépésként készítsük elő a friss zöldségeket is, uborkát, paradicsomot, retket stb.

Negyedik lépés a fehérje hozzáadása. Ez legyen hüvelyes vagy tofu. Ha konzerv babot használsz, akkor alaposan mosd át. Ha szárazbabot, akkor pedig ne felejtsd el előző éjszaka beáztatni!

Ötödik lépésként pedig valamilyen öntetet készítsünk. Citrom, só, bors, balzsamecet, olívaolaj, stb.

Ennyi lenne 🙂 De nézzük egy konkrét recept alapján.

Hozzávalók:

  • 1,5 bögrényi száraz bulgur + 3 bögrényi víz
  • egy konzervnek megfelelőmennyiségű száraz bab
  • 100 g többféle gomba (laska, csiperke, shiitake)
  • 1 db kicsi cukkini
  • fagyasztott brokkoli, répa, karfiol,borsó ízlés szerint (250g)
  • saláta, rukkola, uborka, retek, kaliforniai paprika (ízlés szerint friss zöldségek)
  • 3 szál újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • citromlé, só, bors,
  • kedvenc fűszerkeveréked

Első lépésként előző este áztasd be a babot, ha szárazat használsz. Ha konzervet, akkor ezt a lépést hagyd ki.

Másnap főzd meg a babot, csak egy kis só társaságában.

Második lépésként 1,5 bögrényi bulgurt 3 bögrényi vízben és egy kis sóval főzd meg. Ez kb 20 perc lesz.

Harmadik lépésként a gombákat szeleteld fel és az egy harmad részüket egy serpenyőben borssal pirítsd meg. 

Negyedik lépésként a maradék gombát 3 szál újhagymával egy mélyebb edényben, vagy serpenyőben kezd el pirítani. Add hozzá a fokhagymát. Aprítsd fel a cukkinit és készítsd elő a fagyasztott zöldségeket, de természetesen használhatsz frisset is. Add hozzá a cukkinit a többi zöldséget és fűszerez kedved szerint. Amikor minden szépen megpirult, megfőtt akkor add hozzá a kifőtt bulgurt és keverd össze, add hozzá a babot és ezzel is keverd el.

Ötödik lépésként a friss zöldségeket szeleteld fel,a salátát és a rukkolát készítsd elő.

Vegyél elő egy nagy tálat és szedj egy kis zöldséges bulgurt a tál egyik részébe. Tegyél mellé pirított gombát, a friss zöldségeket és a salátát a rukkolával. Locsold meg a friss zöldeket citromlével egy kis borssal. 

 

Jó étvágyat!

Anna