tudatos étkezés

Tudatos étkezés: nem egy elvont dolog!

Rohanó világban élünk, pont ezért a tudatos étkezés napjainkban talán még fontosabb lenne. Mindent azonnal, itt és most szeretnénk. Tökéletesen mutatja ezt az elterjedt gyorséttermek száma is. Mint sok minden mást, étkezni is szétszórtan, automatizmusoktól vezérelve szoktunk. Pedig enni mekkora öröm – lenne, ha odafigyelnénk, amikor eszünk.

Mit is jelent a tudatos étkezés?

Amikor tényleg semmi másra nem figyelünk csak arra, hogy eszünk. Nyugodtan, külső zajoktól mentesen a testünkre hallgatva étkezünk.

Tudtad, hogy egy falatot legalább 30-szor kéne megrágni, mielőtt lenyeled?

Az alapos rágás az egyik legfontosabb szempont lenne testünk egészséges működéséhez, elég csak arra gondolni, hogy ezzel is segítjük a táplálék eljutását a tápcsatornán. Ha nem rágjuk meg eléggé, nincs lehetősége ideális módon felszívódni az emésztés során. Azzal, hogy a fogak megrágják a falatot, a nyál pedig elemeire kezdi azt bontani, megkönnyítjük a hasnyálmirigy működését is. Szakemberek gyakran mondják, hogy sokszor rágjuk meg a falatot, mielőtt lenyeljük.

Kép: Unsplash

Hogyan tudod tudatossá tenni az étkezésedet?

Fontos megjegyezni, hogy ezek csak tanácsok, nem kőbe vésett szabályok. Ahhoz, hogy minél inkább tudatosan, odafigyelve és egészségesen étkezz érdemes megfontolni a következőket:

  • Amikor eszel csak az étkezésre figyelj. Ne nézz közben tv-t, filmet, ne telefonozz. Halk könnyed zenét vagy egy klasszikust nyugodtan elindíthatsz.
  • Ne öntudatlanul fogyaszd el az ételt, hanem koncentrálj rá, javítsd a kapcsolatodat vele
  • Egyél lassan, rágd meg jól az ételt. A nagy falatokban, gyorsan lenyelt ételek sokkal tovább vannak a gyomorban és a szervezetednek több energiába telik megemésztenie. A hasfájásról ne is beszéljünk, ami étkezés után gyötörhet.
  • Egyél asztalnál, ne a kanapén, és főképpen ne fekve. Húzd ki magad és csak egy kicsit dőlj előre, amikor az ételt a szádhoz emeled.
  • Amikor nagyon sietsz, mert tényleg nincs időd enni, akkor is igyekezz minél nyugodtabban enni és ne kapkodj
  • Lehetőleg mindig ugyanabban az időben egyél. Az ajurvéda szerint a napi főétkezést 12-14 óra között kellene elfogyasztani
  • Lefekvés előtt (legyen ez bármikor) 1,5-2 órával már ne egyél. Zsíros, nehéz ételeket pedig estére egyáltalán ne.
  • Ha szomjas vagy étkezés közben, nyugodtan igyál, sőt utána is, ez kizárólag víz legyen.

Bízom benne, hogy tudtam segíteni, újat mondani. Ha tetszett a cikk egy megosztással vagy Instagramon hozzászólással segítheted a munkám.

Anna

1 thought on “Tudatos étkezés: nem egy elvont dolog!”

  1. Pingback: A francia nők titka, azaz mitől maradnak vékonyak? -

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Iratkozz fel

Élvezd a feliratkozással járó előnyöket! Most megkapsz ingyen 1-1 receptet a 3 e-könyvemből! Feliratkozás után eléred a VIP recepteket! Automatikusan kapsz egy 10%-os kupont Jankánál!