fbpx

Ha növényi étrendre váltottál valószínűleg te is megkapod a fehérje kérdést. De vajon ez eddig miért nem érdekelt senkit? A médiának ennyire sikerült átmosnia az agyunkat? A fehérjét csak húsból tudjuk bevinni? Gyere derítsük ki.

A nagy fehérje kérdés

Az első és legfontosabb, hogy minden fehérje alapvetően növényi eredetű. Nem szükséges állati szöveteket ennünk, ahhoz, hogy fehérjéhez jussunk.

Csak a növények képesek megkötni a levegő nitrogéntartalmát, szétszedni a részecskéket és összekeverni aminosavakká, majd fehérjévé. Bármely állati eredetű fehérje igazából újrahasznosított növényi fehérje, hozzáadott káros anyagokkal.

A zöldek tele vannak fehérjével. A hüvelyesek tele vannak fehérjével. A növények tele vannak fehérjével. A zöldségekből kéne fedezni a fehérjeszükségletünket, mert a növényi fehérjék sokkal jobb hatással vannak ránk. 

A legtöbb ember kétszer annyi fehérjét eszik, és fele annyi rostot, mint amennyi szükséges lenne. Mégis mindenki a fehérjéről beszél.  Ez olyan, mint egy nagy marketing kampány, amit a fehérje vezet évek óta.

Nem az a kérdés, hogy honnan szerezzük a fehérjét, hanem honnan szerezzük a rostot?

Fehérje szükséglet

Az emberi anyatejnek a legkisebb a fehérjetartalma bármilyen más állatfajhoz képest. Ezt a folyadékot az evolúció évmilliókkal ezelőtt arra találta ki, hogy tökéletes táplálékként szolgálja a gyermekeket.

Tökéletes élelem, a legalacsonyabb fehérjetartalommal, más emlősökhöz képest.

Egy átlagos embernek 56g fehérjére van szüksége. Ez az optimális, valószínűleg 30-40g is elegendő lenne. Az igazán magas fehérjetartalmú diéták (paleo, keto), cukorbetegséghez, szívbetegséghez, rákhoz vezetnek! Ez pont az ellentéte annak, amit a fehérjeguruk mondanak! 

A testépítőktől folyton azt hallani “nekem szükségem van csirkére vagy halra, ahhoz hogy erős izomszöveteket építsek. A legnagyobb, legerősebb szárazföldi állatok a földön mind növényevők. 

Hús=egészséges fehérje?

Az étel, amit megeszünk meghatározza a beleinkben élő baktériumokat. Amíg nap, mint nap húst eszünk addig a karnitinon élő baktériumok vannak túlsúlyban és ezek a baktériumok a karnitint trimethylamin nevű molekulára bontják. A máj pedig trimethylamin-oxidra alakítja. Ez vezeti a koleszterint az erek falába, így azok az emberek, akik hús alapú étrenden vannak elősegítik a lerakódásokat, talán fogynak is egy picit, de mi történik az artériákon belül?

A húst hússal nem egy egészséges étrend, nem vagyunk ragadozók! Az ember legközelebbi élő rokonai a csimpánzok, akik a kalóriájuk 97%-át növényekből szerzik!

Köszönöm, hogy végig olvastad, remélem hasznos volt!

Anna

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Szeretnél egészséges életmódot kialakítani?

Számodra is az egészséged a legfontosabb, de nem tudod hol kezdj neki?

Én tudok segíteni, hogy egy olyan étrendet és életmódot alakíts ki, ami belefér az életedbe és amivel támogatod a szervezetedet! Ha úgy érzed, hogy készen állsz a változtatásra, akkor jó helyen jársz.