Vegán sushi

Halmentes - tejmentes-tojásmentes

Vegán sushi

Sushit enni, ha nem eszel halat? Naná! A legbiztosabb módja, hogy tényleg állati eredetű alapanyagok nélkül készült, ha te magad készíted el! Nagyon egyszerű elkészíteni, bármi meg tudja csinálni! A vegán sushi jó dolog, próbáld ki te is!

Hozzávalók:

  • 230 g száraz sushi rizs
  • 600 ml víz
  • 1 ev. rizsecet
  • 1 ev. fehérbor ecet
  • 5 kisebb nori lap
  • avokádó
  • uborka
  • répa
  • tofu
  • szezámmag

Vegán sushi elkészítése:

A sushi rizst főzd meg, nagyjából 10 perc alatt. Az összes vizet fel kell szívnia. Hűtsd ki teljesen. Majd locsold meg a rizsecettel, borecettel és tedd félre. A belevalókat, úgy mint az avokádót, uborkát, sárgarépát vagy akár a tofut (gombát, káposztát, amit csak szeretnél) nagyon vékony csíkokra vágd fel.

Tegyél magad elé egy nori lapot és két fakanálnyi mennyiséget teríts szét rajta, úgy, hogy a lap felső részén két ujjnyi vastagon hagyd ki. Azt a részt feltekerés előtt enyhén vizezd be. Az alsó részre pakold a zöldségeket és tekerd fel viszonylag szorosan.

A tekercseket tedd félre, amíg nem végzel, csak utána szeleteld fel!

Jöhet a következő. Ez a rizs mennyiség pont elegendő 5 db (Lidlben vett) nori laphoz!

Tedd félre a tekercseket és ha végeztél csak akkor vágd fel őket!

Jó étvágyat,
Anna

 

A videót tiktokon láthatjátok, tudatosanelni néven megtaláltok.